2008年5月8日星期四

從寬恕看神與人的分別

在世間,萬有中,哪會有仿似耶穌?
呢幾句歌詞加上最近發生既事,
令到我諗通一樣野...就係上帝既寬恕同人既寬恕有咩分別。
先睇下我地萬物之靈,
我覺得人既寬恕大多數都係「後知後覺」既,何解呢?
打個比喻,當人地講大話呃你既時候,你會好嬲,
甚至你會話唔會原諒講大話呃你既人,
呢個時候你係受害者。

但係當你由受害者變成講大話既人,
當你傷害左人既時候,你會後悔,
儘管你講既大話係善意定惡意都好,
因為你都知道講大話始終都係錯既,
所以你會希望得到俾你傷害左既人既原諒,
晌呢個時候你會諗起曾經講大話呃你既人,
晌呢個時候你會感受到得唔到人地原諒既心情,
晌呢個時候你就會收返「唔會原諒講大話呃你既人」呢句說話,
你會開始去寬恕講大話呃你既人,
人地問你點解會原諒人既時候,
你可能會話:「都過左去啦!佢都知錯....」等等門面、表面既說話,
但係其實你心裏面知道,亦都明白,
係因為你都講過大話,你都呃過人,
所以你先至會識得易地而處,企晌對方既立場諗,
晌呢一刻你先會識得原諒寬恕講大話呃你既人。
不過好可惜,晌同一刻你都傷害左人,出現多一位受害者。
我叫呢一種寬恕為「後知後覺」。

反觀上帝既寬恕,
「耶和華不輕易發怒、並有豐盛的慈愛、赦免罪孽和過犯、萬不以有罪的為無罪、必追討他的罪、自父及子、直到三、四代。」(民數記14章18節)
以上既經文講出上帝係公義既,上帝萬不以有罪的為無罪,
有人可能會話佢係神,焉知人既難處,人既軟弱呢?
但係你要知道上帝既慈愛同公義,永遠都係慈愛行先既。
「主所應許的尚未成就、有人以為他是耽延.其實不是耽延、乃是寬容你們、不願有一人沉淪、乃願人人都悔改。」(彼得後書3章9節)
所以佢先至會派佢既獨生子耶穌基督黎到呢個世間上,道成肉身。
耶穌基督佢完完全全知道我地做人既軟弱,
因為耶穌基督既係人,亦係神。
耶穌晌世上縱然都會有人既軟弱,但係耶穌從未犯過罪,
就連晌被釘十字架既時候,耶穌都為個班釘佢十字架既猶太人求父神寬恕佢地,
「當下耶穌說、父阿、赦免他們.因為他們所作的、他們不曉得。」(路加福音23章34節)
在世間,萬有中,哪會有仿似耶穌?
耶穌唔需要去傷害人都可以知道我地既軟弱,
所以耶穌甘願用佢既血洗淨我地既罪,
「神愛世人、甚至將他的獨生子賜給他們、叫一切信他的、不至滅亡、反得永生。」(約翰福音3章16節)
我叫呢一種寬恕為「未知先覺」。

「你們若單愛那愛你們的人、有甚麼可酬謝的呢.就是罪人也愛那愛他們的人。」(路加福音6章32節)
容許我轉一下個講法,
「你們若單寬恕那曾犯過你們所犯的罪的人、有甚麼可誇的呢.就是罪人也如此行。」
我地可唔可以做到唔需要犯某種罪,就可以寬恕犯個種罪既人呢?

沒有留言: